Delikatny sernik z owocami lata


Serniki piekłam już x razy w swoim życiu i muszę się pochwalić, że tylko 2 mi opadły! Było ich naprawdę sporo,ale co jakiś czas piekę by nie zapomnieć ich smaku.Aczkolwiek to bardziej mama prosi mnie bym upiekłam, bo jest łasuchem.Uwielbia serniki i jabłeczniki! Zaś tata woli wszelkie ciasta z kremami! Nie dogodzę każdemu więc co jakiś czas sernik przewija się na blogu.Akurat w tym roku nie dodałam jeszcze nic z truskawkami, a sezon się już powoli kończy! Trzeba nadrobić, a więc jeśli i Wy lubicie serniki to nie zastanawiajcie się ani chwili.Upieczcie i pochwalcie się rezultatem.Przepis na to ciasto powstał kiedy czytałam gazetę,a  w niej ujrzałam pyszną tartę.Coś podobnego zrobiłam, ale o wiele efektowniejszego!

Kwadratowa blaszka,mała forma

Składniki:
Ciasto kruche:
-2 szkl.mąki bezglutenowej*
-1/2 szkl.cukru pudru
-150 g.miękkiego masła
-2 jajka(oddzielnie żółtka i białka)
Masa serowa:
-500 g.zmielonego twarogu
-200 ml.mleka
-200 g.cukru pudru
-4 łyżki mąki ziemniaczanej
-2 jajka(oddzielnie żółtka i białka)
-łyżka cukru z prawdziwą wanilią
-truskawki,porzeczki ok.szklanki wszystkiego

Przygotowanie:
Składniki na ciasto kruche wymieszaj,dodaj żółtka.Białka odstaw do lodówki.Jeśli ciasto kruche jest dobrze wymieszane odstaw na 30 min. do zamrażalnika.Twaróg,mleko,połowę cukru,mąkę,żółtka wymieszaj mikserem.Białka poprzednie i te ubij z pozostałym cukrem na puch.Dodaj do masy,wmieszaj delikatnie łyżką.Owoce opłucz.Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia, wylep spód ciasta, posyp troszkę mąką.Wylej masę serową,posyp owocami.Piecz w 180 st.C 40-45 min.Smacznego!

*użyłam Mix C Schar

3 komentarze:

  1. Jaki piękny! Te kolory, muszę upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak pyszne...nie mogę mleka, a uwielbiam serniki :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przepis :) wyszedł pyszny, smakował nie tylko mi ale też wszystkim glutenowcom!

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)