Babka majonezowa




Zapraszam po przepis na wilgotną babkę na majonezie.Tak na majonezie! Majonez powoduje, że ciasto jest wilgotne i długo świeże.Babkę proponuje upiec  nawet w dzień świąt, ponieważ jest ekspresowa

Ciasto piekłam z 1,5 porcji w takiej formie, jeśli pieczesz w keksówce to wystarczy taka ilość składników jaka jest podana poniżej:)
Składniki:
-4 jajka
-3/4 szk. cukru
-1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
-1/2 szkl. mąki bezglutenowej*
-2 łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu
-3/4 szkl. majonezu
-szczypta soli
-aromat waniliowy, skórka z cytryny - co lubicie 

Przygotowanie:
Jajka ubij z cukrem.Dodaj mąkę,majonez,proszek,sól i ulubiony dodatek np. aromat waniliowy.Wymieszaj dokładnie mikserem.Masę przelej do formy i piecz około 40-45 minut w temp. 180 stopni C.
Po wystudzeniu wyłóż na talerz. Babę możesz polukrować: do cukru pudru należy dodawać w bardzo małych ilościach wrzątek i mieszać. Powinien być gęsty i śnieżnobiały.Jeśli nie lubisz lukru możesz babkę polać czekoladą.
Smacznego! 
*użyłam mąki Mix It Schar




16 komentarzy:

  1. Fuj ..tyle majonezu..brzmi pysznie gdyby nie ten majonez..ale każdy ma swoje smaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie zastanów się co piszesz.Weronika podaje zawsze dobre przepisy.Po przeczytaniu komentarza anonimowego pod spodem zadecydowałam, ze sama upiekę tę babkę.Naprawdę smaczna, nie czuc majonezu.Wilgotna, piaskowa u mnie polana lukrem.Pychotka :)

      Usuń
  2. kiedyś widzialam babki na majonezie, ale nie przepadam za nim :(
    wstawiaj jak najwięcej przepisów świątecznych! to moje pierwsze święta bezglutenowe i chcę je spędzić w miarę normalnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, w babce majonez nie jest wyczuwalny.Naprawdę polecam :)
      Postaram się dodać jak najwięcej przepisów! :)

      Usuń
  3. Upiekłam dziś tę majonezową babkę z półtorej porcji, w formie na wielkanocne baby.... lepszej babki w życiu nie jadłam! Nie tylko wilgotna, jak pisze Weronika, ale taka w smaku wykwintna ... nigdy nie udało mi się tego smaku wcześniej uzyskać. Jestem zachwycona! polecam! Ten przepis zostanie u mnie na stałe, choć chyba spróbuję zamienić mix bg np. mąką ryżową. Dzięki Weroniko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam pół na pół - trochę ziemniaczanej, trochę ryżowej.

      Usuń
  4. Weroniko czy babka długo jest świeża?Mogę zrobić ją z bakaliami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie może leżeć 1,5 tygodnia.Długo zachowuje świeżość.Tak, można ją zrobić z bakaliami tylko bakalie należy obtoczyć w mące ,aby nie opadły.Niebawem podam przepis na bakaliowy keks :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ależ mnie zaintrygował ten majonez! Muszę jak najszybciej wypróbować przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Upiekłam! W życiu nikt by się nie domyślił, że tam jest majonez! :) dodałam odrobinę skórki z cytryny i czuję tylko delikatny cytrynowy smak :) jest pyszna, więc polecam! Ps. Użyłam mąki Schar Mix C :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa, Ula :) Tak, u mnie też nikt się nie zorientował, że jest w niej majonez.Spróbuj upiec z samej ziemniaczanej, będzie jeszcze smaczniejsza!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Spróbuję upiec, ale lukier zrobię z cukru pudru i soku z cytryny (jest pyszny)

    OdpowiedzUsuń
  8. Babka fenomenalna !! :)
    Zrób, posmakuj a na pewno nie pożałujesz :D

    OdpowiedzUsuń
  9. cześć, mam problem z odmierzeniem ilości potrzebnych składników na formę do babki patrząc na to zdanie: "Ciasto piekłam z 1,5 porcji w takiej formie, jeśli pieczesz w keksówce to wystarczy taka ilość składników jaka jest podana poniżej:)"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pieczesz ciasto w keksówce to korzystaj z przepisu powyżej, jeśli w formie na babkę to zrób z 1,5 porcji:)

      Usuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)