Lukrowane pierniczki

Święta tuż, tuż. ;)
Czas najwyższy aby wziąć się za świąteczne wypieki.Te pierniki należą do puszystych, po upieczeniu są mięciutkie.Smakują jak ,,glutenowe'' Katarzynki , tak powiedziała moja mama.Najlepiej gdy upieczesz je 2 tyg.przed świętami.
Polecam!

120 sztuk
Składniki:
-1 kg. mąki bezglutenowej* + trochę do podsypania
-8 żółtek
-3 białka
-1,5 szkl. cukru trzcinowego
-3 łyżki kakao
-200 ml. gęstej śmietany 18 %
-3 łyżeczki sody
-4 łyżeczki przyprawy korzennej
-250 g. masła
-400 g. miodu
Przygotowanie:
Mąkę i kakao wymieszaj w misce.Miód zagotuj z przyprawami.Dodaj masło i odstaw z ognia.Poczekaj aż się rozpuści i wystygnie.Śmietane wymieszaj z sodą i odstaw, zwiększy swoją objętość.Białka ubij z cukrem.Dodaj żółtka i zmiksuj.Ubitą masę jajeczną wlej do mąki i delikatnie wymieszaj.Dodaj miód , oraz sodę i wmieszaj.Powstała masa będzie rzadka, dlatego odstaw ją do lodówki na 24 godz.
W następny dzień.Ciasto wyłóż na blat dodaj trosze mąki i zagnieć.Odrywaj niewielki kawałek ciasta , uformuj rękoma kształt kulki i lekko rozpłaszczna blaszce wyłozonej papierem do pieczenia.Tak przygotowane 120 sztuk pierniczków piecz w 180 st.C ok.12 min.Po upieczeniu i wystygnięciu udekoruj lukrem.Smacznego! 
*uzyłam mąki Schar Mix It

2 komentarze:

  1. kolejny super przepis na święta! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tylko wczoraj zobaczyłam przepis zaczęłam przygotowywać ciasto...zrobiłam z połowy porcji.Tylko robiłam bardzo małe i tak duże urosły.Przed chwilą wyjęłam z pieca, zapach unosi się po całym domu.Pierniczki oblane czekoladą, pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)