Świąteczny murzynek

 Śnieg jeszcze nie spadł, ale jednak czuć święta.Zapach pomarańczy i goździków czy pierników to moje ulubioneee...Czemu murzynek świąteczny? Wzbogaciłam go o żurawinę i migdały, a nawet polewę.Naprawdę warto go upiec jeśli nie lubicie tradycyjnych ciast świątecznych ;)

Składniki;
-250 g,masła
-2 szkl.mąki*
-1,5 szkl.cukru trzcinowego
-4 jajka
-1/2 szkl.wody
-5 płaskich łyżek kakao
-2 łyżeczki proszku do pieczenia bez glutenu
-100g.płatków migdałowych+100 g. do obsypania
-100 g.żurawiny suszonej

Przygotowanie
Masło, cukier, wodę i kakao zagotuj. Odlej pół szklanki na polewę. Resztę ostudź, dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i żółtkami. Dokładnie zmiksuj na jednolita masę. Białka ubij na puszystą pianę , dodaj do masy kakaowej, delikatnie wymieszaj. Wrzuć pokrojone migdały i żurawinę.Piecz w temperaturze 180 stopni przez 50min.. Ciasto polej polewą i obsyp migdałami.Smacznego!
*użyłam mąki Schar Mix It

2 komentarze:

  1. Rewelka...wlasnie upiekłam próbny murzynek i jestem zachwycona! Wzbogaciłam go o skórke z pomarańczy, pyyycha...

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)