Ciasto czekoladowe z mascarpone i owocami


Zaczynam ferie.Bardzo wyczekiwane, mam pełno pomysłów.Podjęłam 3 współprace o których napiszę na blogu.Myślę nad tym aby dodawać więcej przepisów wytrawnych, bo nie samymi ciastami człowiek żyje.O różnych rzeczach piszę na bieżąco więc śledźcie wpisy na facebooku.

Wasza Weronika!

Ciasto czekoladowe, które opada podczas pieczenia- takie ma być!
Okrągła forma

Składniki: 125 g.stałego,nierafinowanego oleju kokosowego+ 2 łyżki, 60 g.ksylitolu,300 g.gorzkiej czekolady np. Goplany,6 jajek (L), 2 łyżki kakao
Dodatkowo: 200 g. śmietanki 30 %,150 g.serka mascarpone(zimnego),2 łyżki ksylitolu, owoce

Przygotowanie:
Czekoladę z olejem rozpuść w garnuszku.Do miski wbij 2 jajka oraz żółtka z pozostałych 4 jajek.(Białka zachowaj) Do jajek dodaj masę czekoladową i wymieszaj.Białka ubij z ksylitolem na lśniący puch.Masę białkową dodaj do czekoladowej i delikatnie wymieszaj łyżką.Tortownicę wysmaruj olejem kokosowym, wylej masę.Piecz w 180 st.C przez 35 min.Po upieczeniu niech się ostudzi.Śmietankę, mascarpone i ksylitol ubij na puszystą masę.Wyłóż ją na ciasto czekoladowe, posyp owocami.Smacznego!

4 komentarze:

  1. Jeszcze gorące pokroiłam i postawiłam na stół.Dzieci się dopadły jak szalone, buzie umorusane bitą śmietaną.Uwieczniłam to nawet zdjęciem.Ciasto bardzo smaczne, idealne dla czekoholików(jak ja;)) ) Dobrze, że miałam w zapasie 3 tabliczki czekolady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z moimi piekę.Często robimy razem pierniczki z Weroniki przepisu i mamy super zabawę! Od kiedy poznałam ten blog nauczyłam się piec bezglutenowo...u nas rządzi ciasto toffi i babka.Ale próbujemy każdego jak jest czas...:)

      Usuń
  2. Pyszne ze śmietaną kokosową i ananasem! :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)