Ptysie Wery


Wystrzegałam się, że nigdy nie uda mi się zrobić idealnych ptysi bezglutenowych.Są! Jak na pierwszy raz wyszły fajnie.Z bitą śmietaną, bez cukru.Z moim ulubionym słodzidłem- ksylitolem.


-250 ml. wody
-125 g.masła
-3 jajka(L)
-1 szkl.mąki bezglutenowej*
-300 ml.śmietanki 30 %
-3 łyżki ksylitolu

Przygotowanie:
W rondelku zagotuj wodę z masłem.Wyłącz palnik.Wsyp mąkę i szybko mieszaj.Odstaw do ostudzenia.Masę zmiksuj z jajkami blenderem, unikniesz grudek.Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia.Ciasto przełóż do worka cukierniczego i wyciskaj,formuj średniej wielkości koła.Zachowaj odstępy.Piecz w 200 st.C przez 30 min.,możesz na chwilkę włączyc termoobieg.Wtedy ładnie się zarumienią.Wyłóż na talerz.
Śmietanę ubij z 3 łyżkami ksylitolu.Ptysie przekrój w pół i wypełniaj masą.Smacznego!
*użyłam mąki Mix It Schar

8 komentarzy:

  1. Czy z jakimś innym kremem dałyby radę? My unikamy mleka..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budyń na mleku roślinnym lub śmietanka ryżowa :)

      Usuń
  2. Mleko kokosowe :) można ubić jak śmietanę :)
    Tylko ciekawa jestem czy jakby użyć oleju zamiast masła to tez by wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne.Weroniko a ile mogą lezec w lodówce? Właśnie zabieram się za robienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. a co zamiast śmietanki 30%, chyba nie ma takiej bezglutenowej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są ,,czyste'' bez glutenu np.Łaciata czy zott.

      Usuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)