Słodkie bułeczki


Marzenie małego dziecka będącego na diecie-słodkie bułeczki.Trudziłam się i dałam sobie spokój z nimi.Ale od pewnego czasu miałam chęć je zrobić...obawiałam się, że po upieczeniu będa twarde jak skała, a w smaku nie odpowiednio słodkie i puchate.Myliłam się! Przekonajcie się sami :)


7 puchatych bułek
Zaczyn
Do miseczki pokrusz 10 g drożdży. Posyp szczyptą  cukru i zalej taką ilością letniego mleka by pokryła drożdże. Rozprowadź je łyżką i pozostaw na 20 min. do wyrośnięcia pod przykryciem.
Składniki:
- 2 szklanki uniwersalnej mąki bezglutenowej*+ troszkę więcej
- szklanka mleka krowiego lub roślinnego, 50 ml odobrej jakości oleju, 1 żółtko, 1 łyżka miodu/syropu z agawy/syropu daktylowego
-1 małe jajko rozbełtane
ew.nadzienie- np. marmolada z pomarańczy
wykonanie:
Mąkę wsyp do miski. 
Mleko podgrzej lekko z miodem i oliwą.
Do miski dodaj zaczyn, ciepłą mieszankę, wbij żółtko.
Wyrób mikserem na gładką masę.
Odstaw na 1 godzinkę we względnie ciepłe miejsce, przykryj ściereczką aby urosło.
Ręce posyp mąką i formuj bułeczki.Jeżeli chcesz z nadzieniem rób dołeczek i nałóż łyżeczką marmoladę.Uformuj w kulke.
Piecz w lekkiej odległości od siebie w  temp. 190 stopni C 20-25 minut. Najlepiej smakują w ten sam dzień! Smacznego!
*użyłam mąki Schar Mix B

21 komentarzy:

  1. Wyszły pyszne! Takie mięciutkie, jak glutenowe ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam z córką i synkiem.Pyszne! Upiekliśmy z podwójnej porcji , a i tak było malo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. problem jak zawsze mają ci jak nie mogą korzystać z miksów:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miks można zastąpić mąką ryżową+skrobią ziemniaczaną :)

      Usuń
    2. W jakich proporcjach?

      Usuń
  4. Upieczone i zjedzone na śniadanie...Bardzo miękkie, u nas z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bułeczki są rewelacyjne, szybko się robią, łatwo formują :) Ja piekłam na suchych drożdżach, więc bez zaczynu :)
    Polecam Bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Weroniko, czy probowalas kiecykolwiek moze przetrzymac to ciasto przez noc w lodowce, juz wyrosniete oczywiscie i rano upiec buleczki? Buleczki sa pyszne, ale glownie zaraz po upieczeniu, na drugi dzien juz nieszczegolne. Wolalabym upiec rano, ale raczej nie mam czasu na cala procedure. Wiem, ze glutenowe drozdzowe mozna tak przchowac, a jak sie zachowuje bezglutenowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto drożdżowe wyrób wieczorem,przykryj i niech będzie w ciepłym miejscu.Rano spokojnie upieczesz :)
      Pozdrowienia,
      W.

      Usuń
  7. Bułeczki pyszne ja częśc po upieczeniu zamroziłam.Piekłam bez nadzienia potem córce przekroiłam na pół masełko i dżemik pychota.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bułeczki boskie , ja zrobiłam jagodzianki - wadaj bułki nadziewane pękają .Wie ktoś dlaczego ?.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham ten przepis! zrobiliśmy z dżemami i marmoladą (3 rodzjae) i kruszonką. Uzależniają. zarówno bułeczki jak i kruszonka full bezglutenowe i bezmleczne <3

    OdpowiedzUsuń
  10. A co mogę dać zamiast żółtka? Alergia na jajo .

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam z mąki kukurydziane w połączeniu z jaglaną. Nie wyszły. Twarde 782 202 424

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje ciasto jest lepkie, klejące i nie nadaje się do lepienia bułek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne! Zjedliśmy jeszcze ciepłe wszystkie od razu :) Córka z celiakią zachwycona. Takich bułek nie jadła od diagnozy, czyli od półtora roku. Mięciutkie, puszyste, idealne z masełkiem i dżemem. Dziękuję za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Te bułeczki piekę synowi już od kilku lat. Dodaję do nich różne nadzienia - budyń, masę krówkową, dżemy, żurawinę + kruszonka - są bardzo dobre, nie za słodkie. Syn bardzo je lubi. Zwykle piekę porcję i większość pakuję do woreczków strunowych i zamrażam. Dziękuję za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy można zastosować zakwas ryżowo owsiany?

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)