Bochenek z ziarnami


Chyba każda osoba przechodząc na dietę bezglutenową staje przed wielkim dylematem związanym z pieczywem.Bo jak tu przetrwać dzień bez pieczywa?Pamiętam jak jadłam pierwszy chleb bezglutenowy.Skrzypiał między zębami, do tego ,,gryzł'' w przełyku.Pewnie macie podobne odczucia? Od paru tygodni sama piekę chleb, dwa bochenki naraz, bo u nas 3osoby na diecie :) Zrezygnowałam z kupnego pieczywa,ponieważ: nie smakuje mi i rodzicom, jest drogi i 3 najważniejsze ma okropny skład! Tak, tak dwadzieścia składników mniej więcej się w takim pieczywie znajduje! Zacząwszy od dekstrozy skończywszy na E dodatkach...Po co jeść tę chemie jak można samemu upiec chleb? Pewnie to za słabe argumenty ,aby Was przekonać, bo zapewne nie macie czasu na pieczenie dodatkowo pieczywa.Łatwiej kupić...Też tak mówiłam, ale analizując skład , myśląc, że mój organizm dostaje tę codzienną dawkę chemii , powiedziałam - nie, stop! 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chleb upiekłam na mące Schara.Dodatkowo wrzuciłam ziarna, aby był jeszcze zdrowszy.Nie kruszy się,nie skrzypi.Ciepły, jeszcze z grubym plastrem masła smakuje oj, przepysznie!

Składniki:
-500 g.mąki bezglutenowej Mix It Schar
-10 g.świeżych drożdży
-100 g.rozpuszczonego masła
-3 średnie jajka
-300 ml. letniej wody
-1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki cukru
-pestki dyni i słonecznika
Przygotowanie:
Mąkę i drożdże wymieszaj.Dodaj jajka,rozpuszczone masło,sól, cukier.Powoli wlewaj wodę i mieszaj do uzyskania kleistej masy.Na koniec wsyp ziarna, wymieszj łyżką.Ostaw miskę z masą w ciepłe miejsce np. koło grzejnika, przykryj i czekaj aż podwoi swoją objętość.Ciasto przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia.Wygładź.Do piekarnika na sam dół połóż naczynie z wodą aby zaparował piekarnik.Chleb piecz w 190 st.C 50 min.Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Fajny przepis na chleb bezglutenowy :) Możesz mi tylko napisać dlaczego użyłaś aż 3 jajek ? Czy jajka odgrywają tutaj wielkie znaczenie ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chleb z dodatkiem jajek jest bardziej puszysty, aczkolwiek możesz zrobić flax eggs z siemienia lnianego ;)

      Usuń
  2. A mąka schara jaki ma skład? Chyb tez nie jest za zdrowa :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować przepis.. mam mąkę schar brot- mix dunkel czy również wyjdzie taki smaczny? Twój wygląda obłędnie ..mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również wyjdzie smaczny, choć będzie ciemny.Mąka mix dunkel jest do wypieku pełnoziarnistego pieczywa :)

      Usuń
  4. Ze pełnoziarniste to wiadomo..wiem tez ze pieczywo pełnoziarniste jest trudne w upieczeniu, nie zawsze wychodzi, licze na podpowiedź czy czegoś mniej lub więcej dodać aby niwe opadł! ? Pozdrawiam :) bardzo interesujący blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyjdzie z tej mąki.Co bym zmieniła? Na wierzch nie sypałabym ziarenek.
      Dziękuję, mam nadzieję, że z jakiegoś przepisu skorzystasz! ;)
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  5. a jesli chleb nie rośnie? będzie dobry po upieczeniu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie urósł? Czy woda nie była za gorąca? Jak przykryłam ściereczką to też od razu ciasto nie zaczęło rosnąć.Najlepiej postawić koło grzejnika i mocno zakryć.Po pół godzinie powinien zacząć rosnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. a chlebek bez drożdży, jajek, mleka?

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie upieklam jest super!

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)