Ciasto straciatella


Chyba tylko ja cieszę się na widok bananów z czarnymi plamkami.Idealne do wypieków.Słodkie i pyszne! Można z nich wyczarować pyszne bananowy chlebek lub właśnie ciasto straciatella.
Cud,miód,co mogę dodać? ;)


Okrągła blaszka
Składniki:
-2 szkl.miksu z mąką quinoa - nadaje pulchności
-100 g.rozpuszczonego masła
-1/3 szkl.ksylitolu
-350 g.jogurtu naturalnego
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1 łyżeczka sody
- 4 łyżki kakao
-1 jajko

Masa:
-500 ml.śmietany kremówki
-100 g.startej bezglutenowej czekolady gorzkiej
-2 łyżki ksylitolu

Dodatkowo:
-2 łyżki soku  z cytryny
-3 banany

Przygotowanie:
Sypkie składniki wsyp do miski, dodaj jajko,jogurt,masło.Wymieszaj do uzyskania gładkiej konsystencji.Formę wyłóż papierem do pieczenia (tylko dno) wyłóż masę i wyrównaj.Piecz w 180 st.C 45 min.Ostudź i przekrój na pół.
Śmietankę ubij,dodaj ksylitol,czekoladę i wymieszaj.Banany obierz,przekrój wzdłuż i pokrop sokiem z cytryny.
Ze spodu wydłub ciasto , ale nie całkiem bo nie będzie się miało na czym trzymać.Tak samo zrób z górą wydług troszkę ciasta i pokrusz.To jest posypka na wierzch.Ciasto nasącz trochę wodą.Na spód połóż banany na to 1/3 śmietany.Przykryj ciastem,posmaruj pozostałą śmietanką,posyp ciastem.Schłódź w lodówce,smacznego!




Proszek,mąkę do wykonania tego ciasta kupisz tutaj


2 komentarze:

  1. Rzadko piekę czekoladowe ciasta ale spróbowałam własnych sił i upiekłam rano.Ciasto zrobiłam inaczej.Przekroilam w pół przełozyłam śmietaną, na wierzch ułozyłam plasterki bananów oraz pozostałą śmietanę...dzieci były zachwycone, mąż też.Wszyscy zjedliśmy ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny i prosty pomysł, a jak dzieciom smakowało to super! Bardzo się cieszę :)

      Usuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)