Sernik na kakaowym spodzie


 Składniki

Ciasto kruche
 
-250 g mąki bezglutenowej
-3 łyżki naturalnego kakao
-1/3 szkl.cukru
-1 łyżeczka proszku do pieczenia bez glutenu
-150 g zimnego masła
-1 jajko
 
Masa serowa 
-1 kg twarogu sernikowego
-1/2 szklanki ksylitolu
-1 opakowanie budyniu waniliowego w proszku
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
-2 jajka
 -owoce np.truskawki 

Ciasto kruche
Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Dno tortownicy o średnicy wyłożyć papierem do pieczenia. Zapiąć obręcz tortownicy wypuszczając papier na zewnątrz.Do misy miksera lub na stolnicę wsypać mąkę, dodać kakao, ksylitol, proszek do pieczenia, sól oraz pokrojone w kostkę zimne masło. Miksować mieszadłem miksera lub siekać składniki na desce aż powstanie drobna kruszonka (można też użyć melaksera lub rozcierać składniki palcami).Dodać jajko i zagnieść składniki w jednolite ciasto. Ciasto podzielić na 2 części, jedną większą od drugiej. Większą część pokroić na plasterki i wyłożyć nimi spód oraz 1 - 2 cm boków formy, doklejając palcami brakujące miejsca.
Masa serowa
Do misy miksera włożyć twaróg sernikowy,ksylitol, proszek budyniowy oraz mąkę ziemniaczaną. Zmiksować do połączenia się składników, następnie dodać jajka i znów zmiksować do połączenia się składników.Wyłożyć na spód, następnie wyłożyć owoce.Posypać resztą ciasta startego na tarce o dużych oczkach. Wstawić do piekarnika i piec przez ok. 50 minut. Wyjąć z piekarnika i całkowicie ostudzić. Po ostudzeniu sernik jest gotowy, ale najlepiej wstawić go do lodówki aby masa serowa bardziej stężała. 
 
inspiracja-kwestiasmaku

2 komentarze:

  1. A ja ostatnio trafiłam na przepis na bezglutenowe bułki i koniecznie muszę je przetestować, czy będę mi smakowały. Przepis widziałam na stronie https://zielonysrodek.pl/bulki-bezglutenowe-pyszne-i-weganskie/ i wydaje się być całkiem prosty. Na pewno sprawdzę i liczę, że jak najbardziej zagoszczą w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)