Ciasto marchewkowe na niepogodę



 I zaczęła się szkoła, chmury (chyba) płaczą za tymi wakacjami..Były udane, bardzo.Tylko dlaczego tak krótko? ;) Lubię jesienne smaki, dlatego dziś ciasto z marchewką.Może niektórych to zdziwi, ale jest naprawdę dobre! 


Mała blaszka
Ciasto marchewkowe
Składniki:
- 180 g mąki bezglutenowej
- 20 g. bezglutenowych płatków owsianych
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia*
- 180 g cukru trzcinowego
- 2/3 szklanki dobrej jakości oleju
- 1 szklanka drobno utartej marchewki
- 3 jajka
- 1/2szkl.soku pomarańczowego, użyłam smoothie z mango
Na kremową warstwę:
-150 g. zmielonego twarożku**, 2 łyżki płynnego miodu
Przygotowanie:
Jajka i cukier ubij na puch. Dodaj proszek do pieczenia, mąkę, płatki owsiane, olej i sok, bądź smoothie. Wymieszaj łyżką. Dodaj marchew, delikatnie wymieszaj. Ciasto przelej do wyłożonej papierem do pieczenia formy (23x23 cm lub okrągłej o średnicy 23 cm). Piecz w 180 st. C przez mniej więcej 40 minut.W czasie gdy ciasto się piecze, przygotuj białą masę: zmiksuj twarożek z miodem. Po upieczeniu, gdy ciasto nieco ostygnie, wysmaruj warstwą serka.Smacznego!
*bezglutenowego, **użyłam bez laktozy





12 komentarzy:

  1. no nie wiedziałam, że można z marchewka :D na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam marchewkowe! :D
    Cóż to za twarożek bez laktozy? Zaciekawiłaś mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna propozycja na deszczowe popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi się marchewkowe nie kojarzy z jesienią, często robiłam na wiosnę. Uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudownie wygląda!

    Zapraszam do mnie : www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, Werka!
    Właśnie zrobiłam.Zapach roznosi się po całym mieszkaniu, wyszło pyszne! Dziękuję za takie łatwe przepisy :) A do tego ciasta jakiej mąki użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast twarożku co mogę dać???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko zamiast twarożku możesz polać ciasto lukrem.

      Usuń
  8. Mam ochotę na to ciasto :) Ile dokładnie tego soku pomarańczowego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uwagę! Już poprawione :) 1/2 szkl. :)

      Usuń

Drogi czytelniku będzie mi miło jeśli dodasz swój komentarz.Może masz jakieś zapytanie albo spostrzeżenia? Chętnie się dowiem i odpiszę!
Spam i inne tego typu komentarze będę usuwać.Dzięki za uwagę,
Weronika (autorka bloga)